בדיקת בית

בדיקת בית – כדי לקבל את מה שמגיע לנו.
בדיקת בית בדיקת בית נעשית טרם קניית בית. יש חשיבות רבה במיוחד לעשות בדיקת בית לאלו הרוכשים דירות יד שניה. כאשר רוכשים דירה מיד שניה בדיקת בית היא כמו שעושים בדיקת רכב במכון טרם הקניה. בית יכול להראות נפלא וללא נזקים חיצוניים משמעותיים, אך מבפנים, אם זו הצנרת ואם זו הבנייה עצמה, יכולים להיות במצב גרוע. ללא בדיקת בית עשויים הרוכשים למצוא עצמם תוך מספר חודשים עושים שיפוצים בעשרות אלפי שקלים ובערך אשר כבר לא היה שווה את קניית הדירה.

סקר אשר נעשה בתחום זה, מצא כי כשלושים אחוזים מרוכשי הדירות מיד שניה בישראל, גילו לאחר קניית הדירה ליקויים ובעיות אשר לא ידעו עליהם טרם חתימת החוזה. כמו כן, מצא הסקר כי כתשעים אחוזים מהליקויים אשר התגלו לאחר הקניה היו קשורים לליקויי בניה. הסקר מצא כי גובה הסכום הכספי לתיקון הליקויים מגיע לסכומים של עשרות אלפי שקלים.

בדיקת בית – סוגי ליקויי בניה
ליקויי בניה נפוצים אשר עשויים להימצא בזמן בדיקת בית הנעשית טרם הקניה הם:
רטיבויות מתחת לריצוף או בקירות, אשר נוצרות כתוצאה מצנרת דולפת או ישנה.
חדירת מי גשמים ואיטום לקוי בגגות.
אריחי קרמיקה רופפים בקירות המקלחות.
ריצוף לקוי.
עבודות צבע לקויות.
מצאנו ליקויי בניה, מה עושים?
ישנן שתי אפשרויות אשר ניתן לעשות כאשר מוצאים ליקויי בניה. האחת, לוותר על הבית שנמצא. השנייה, להוריד את הוצאות השיפוצים ממחיר הבית. למעשה, כאשר מדובר בסכום גבוה של תיקונים, יש לשאול את עצמנו עד כמה אנחנו רוצים דווקא את הבית הזה? במידה ומאוד מעוניינים בבית זה באופן מיוחד, יש לבדוק עם המוכרים בכמה הם מוכנים להוריד את מחיר הדירה, כך שישתלם יותר לקנות אותה.

בדיקת בית עשויה למנוע עוגמת נפש גדולה, לכן, אל לנו למהר בקניית בית. במידה ומוצאים את הבית המתאים ביותר לצרכים, רצוי להזמין בדיקת בית. כאשר מדובר בדירה ישנה, על אחת כמה וכמה חשוב לעשות בדיקת בית. בדירות ישנות, אין אחריות לאחר מכירת הדירה, זאת לעומת הדירות החדשות, אשר יש אחריות.